Toronto 15-09 tot 26-09 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Philiberttessa Kaizer - WaarBenJij.nu Toronto 15-09 tot 26-09 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Philiberttessa Kaizer - WaarBenJij.nu

Toronto 15-09 tot 26-09

Door: Kaizer

Blijf op de hoogte en volg Philiberttessa

14 Oktober 2014 | Canada, Toronto

Bierbrouwerij

Op de verjaardag van papa Jan gingen we een feestje vieren met Suhail en de twee Duitse meisjes die ook bij hem aan het couchsurfen waren. Overdag had ieder lekker zijn eigen ding gedaan en daarna hadden we afgesproken bij de bierbrouwerij Mill street. Wij waren er al vroeger om nog een mooie tour te krijgen. Aangekomen bij het gebied van de bierbrouwerij bleek het echt een mooi oud industrieel wijkje te zijn, zo eentje waar alles van rode baksteen is. Aan het begin van de tour konden we alle biertjes proeven omdat het te laat begon, een topbegin dus. En daarna begon de tour met een biertje die we kregen.
De tour zelf was niet bijster interessant, maar het proeven daarna wel. We kregen een leuk plankje met allemaal verschillende biertjes die allemaal best wel lekker waren. EN tijdens het proeven schoof Suhail ook al aan. De meeste mensen van de tour die dronken hun biertjes niet op dus konden wij onze slag slaan door ook al hun bier op te drinken :D. We hebben daar nog een tijdje gezeten met Suhail en Anna en Eva(DUitse meisjes). Daarna begon onze zoektocht naar eten: De mexicaanse Chipotle. Dit was echt heel lastig om bij te komen: Plassende meisjes unicycle acts( Flip moest assisteren) en gewoon puur de afstand. Maar eenmaal aangekomen hebben we daar top gegeten.

Island en High Park

Twee vette plekken in Toronto waar het eiland vlakbij Toronto en High Park. Het eiland zit bij downtown Toronto en dan ga je er met een veerboot naartoe. Wij hadden prachtig weer en waren vol goede moed. Dit was niet onterecht want alles lachte ons toe die dag. Eerst gingen we daar ergens lunchen en dat was echt superlekker! Daarna nog stukje gelopen en een quadricycle gehuurd( fiets met vier wielen). Het fietste wel lastig, maar was wel echt leuk om te doen, vooral als je shortcuts door het gras maakt. Op het eiland was nog een vuurtoren en een vet strand met uitzicht op Toronto en naakte mensen.
Toronto had ook nog High Park echt een gigantisch park waar we gingen piknicken. Flip was de avond ervoor lekker uitgeweest en Tessa als een roosje geslapen dus we waren helemaal klaar om te piknicken. Het was echt een mooi park en heel leuk om te doen. Het paste mooi in onze romantische plannen want we hadden Suhails huis dat weekend voor onszelf omdat hij de environmental march in New York ging doen.

Niagara Falls

Als je naar Toronto gaat moet je natuurlijk ook een dagje lekker touristisch naar de Niagara Falls gaan. We waren er al langs gekomen toen we naar Toronto toekwamen, maar we wilden hem ook nog in het licht zien. We hadden voor gemak gekozen en gewoon een tour met een bus gekocht. Lekkere mix van oudjes uit hotels en jongeren uit hostels. We vertrokken s’ochtends vroeg al, wat zwaar valt want dat zijn we natuurlijk niet meer gewend. Maar in de bus aangekomen was het gezellig met wat andere mensen uit Duitsland en Engeland en nog meer landen.
Bij de Niagara Falls aangekomen gingen we onze eigen weg. We kochten een kaartje voor Maiden in the mist. Dit was echt lijp. Eerst met een lift naar beneden door een berg heen en daarna kreeg iedereen een mooie poncho uitgedeeld. Iedereen mooi roze gekleed stond in de rij te wachten en toen we op de boot mochten stonden Tessa en Ik voor aan dus hadden we de beste plek. De Niagara Falls bestaat uit twee delen en bij het grootste gedeelte ga je vlakbij de waterval met de boot. We hadden we verwacht dat we wat nat zouden worden maar dit was echt hard. Het water dat omhoog komt van de waterval voelt echt als een keiharde regenbui aan dus dichtbij de waterval zag je ook weinig dus moesten we onze andere zintuigen gebruiken om de Niagara Falls te ervaren. Het was echt leuk om te doen en zorg wel dat het lekker weer is zodat je kan opdrogen en watercamera ;).
Na de boottocht hebben we nog een beetje rondgelopen en de Niagara Falls goed bekeken en daarna weer verder met de bus. Naar het dorpje Niagara on the lake. Dit dorpje werd goed gepresefeert omdat er geen fastfood ketens waren zeiden ze. Maarja elk huisje was gewoon souvenirwinkel dus dat was dan toch wel jammer. Maar om het goed te maken gingen we daarna Icewine proeverij doen. Deze wijn wordt gemaakt met bevroren druiven. Doordat de druif bevroren is verdampt de meeste vocht en worden alle suikers heel gecontreerd in een klein beetje vocht. Wij vonden het ook best wel lekker smaken, maarja dat gaat al snel met alchohol natuurlijk. Maar Niagara Falls is wel echt awesome om te doen. Enige nadeel is wel dat het echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel toeristisch is. Superveel mensen en dingen overal gebouwd. Ze hadden het beter gewoon natuur kunnen houden. Maarja doe je niks aan..

Couchsurfervaring

Eindelijk onze eerste keer couchsurfen!!!! Zoals de trouwe lezer al had gelezen begon het met wat problemen. Maar daarna verliep alles supersoepel. Eerst bleven we dus bij Suhail. Een super aardige Indiaanse jongen die je waarschijnlijk op eerste oog zal zien als een beetje een nerd, maar dit ook wel een beetje is :P Maar echt topkerel. We hebben de eerste twee nachten bij hem geslapen samen met de Duitse meisjes. Wij sliepen met zn tweeen op het opblaasmatras en de Duitse meisjes op de grond en bank. Met z’n allen hebben we heerlijk Indiaans gekookt waarvan we nu de recepten hebben dus als je geluk hebt zullen we dat thuis voor je koken ;). Hij woonde wel in een kelder van een huis dus bij alles moesten we wel bukken en proberen het hoofd niet te stoten dus hernia zat er wel bij inbegrepen. De andere avond zijn we naar bierbrouwerij geweest.
Na de eerste twee nachten moesten we verhuizen naar een ander couchsurf adres en wel die van Sean. Dit was het adres waar we eigenlijk de eerste nacht zouden slapen. Dit huis zat vlakbij downtown, was echt goede locatie en het was een mooi huis. We kwamen daar aan en toen was Sean er zelf niet maar zijn huisgenoot Charles wel. Een jongen uit Frankrijk die in Toronto woont om Engels te leren en er nu al een paar jaa was blijven hangen omdat het zo leuk is in Toronto. Deze zei ga maar lekker zitten en doe je ding. Er bleek nog een andere couchsurfer te slapen, dit was Brett uit Australie. Die was naar Toronto gekomen om stoelliften te installeren. Sean die hebben we maar heel kort gezien want die was druk bezig met daten. Maar zijn huisgenoot Charles en Matthieu en Brett waren superleuk. De eerste avond gingen we met hun lekker wat biertjes drinken op hun veranda en voordat we het wisten waren we een pubcrawl aan het doen met het hostel dat vlakbij hun huis zit en waar een huisgenoot werkt.
De alchohol was weer in overvloed aanwezig en het was heel leuk met al die mensen uit het hostel die uit alle uithoeken uit de wereld kwamen. Helaas hield de pubcrawl voor ons op bij de derde kroeg op. We liepen een beetje achter de grote groep en toen we aankwamen bij de koreg waren we nog even buiten aan het wachten. Tessa ging alvast naar binnengluren door het raam en daar gebeurde het. De vensterbank had een glas vast. Die was goed verstopt en toen in een sielijke beweging stootte Tessa deze per ongeluk om. Pats, krak boem en de kroegentocht was voorbij. De uitsmijter wou Tessa namelijk niet meer naar binnen laten door dit ongelukje. We hebben hem met allerlei woorden proberen te overtuigen, maar deze man met een veelste kleine piemel wou niet wijken. Dus gingen we naar een andere kroeg om de avond af te sluiten. Dus een goed begin van couchsurfen op dit nieuwe adres.
We konden bij dit huis ook doen en laten wat we wilden omdat we zelf de sleutel hadden wat heel fijn is, want dan kan je lekker uitslapen. We konden hier blijven tot wanneer we wilden omdat ze ons leuk genoeg vonden. Maar het weekend hadden we Suhails huis voor onszelf dus die mogelijkheid van wat privacy lieten we ons natuurlijk niet ontglippen. Vrijdag was Philibert nog met ze uitgeweest en zaterdag begon de romantiek in onze eigen mooie kelder. Suhail die kwam op maandagochtend weer terug. Wij dachten dat we die dag al weg gingen maar dat was niet zo. Suhail herinnerde ons eraan dat we dinsdag pas gingen. We hadden dus nog een dagje met Suhail en toen hebben we hem kennis laten maken met de fantastische Nederlandse keuken: Hutspot. Genietend van ons vaderlandse maaltijd kroop de avond verder en gingen we nog naar een kroeg en daarna heerlijk slapen dachten we. S’avonds kregen we namelijk een watsapp van Kyle dat hij pas op donderdag kwam omdat hij zijn cheque van werk nog moest krijgen.
NA dit nieuws dachten we ah shit nu moeten we misschien in een hostel slapen en daadwerkelijk betalen voor onderdak:O. Dat hadden we al zolang niet gedaan dat we in paniek raakten. Maar toen e onze puppyogen gebruikten konden we nog twee nachten bij Suhail slapen. Superchill!!! Toen we die woensdag zagen als onze laatste dag in Toronto hebben we Suhail dronken gevoerd met onze wijn en uitgebreide discussies gehad over het leven en hem geprobeerd Boonanza te leren. Zelf voor professoren is dit spel te lastig als je dronken bent dus gingen we Yatzee spelen. Dat lukte wel. Maar toen kregen we s’avonds bericht dat Kyle nog een dag vertraging had:O Dit keer konden we niet bij Suhail slapen omdat de volgende dag 3 nieuwe couchsurfers kwamen. Dit vond hij heel jammer en wij ook. Dus toen dachten we o nu moeten we echt betalen voor een slaapplek. Maar we gingen eerst nog even Sean watsappen, je weet maar nooit. Zijn reactie was: Yes please come stay with us!
Dus weer terug naar het andere huis om daar onze laatste avond door te brengen. Dit eindigde weer in een klein feestje. Wij waren daar vanaf 3 uur s’middags nadat we een matje hadden gkocht voor Philibert en twee mooie zonnebril uit Chinatown en veel biertjes en wijn. Toen hebben we heerlijk de hele middag met zijn tweeen in de zon gezeten en drankjes genuttigd en naarmate de avond inviel kwamen er weer steeds meer mensen die zich bij ons aansloten. We zijn op hun dak geweest voor een mooi uitzicht en daarna ook nog op het dak van het hostel voor een nog beter uitzicht en een potje megaJenga. Daarna heerlijk geslapen.
De volgende dag gingen we dan eindelijk, beetje katerig moesten we nog tot 13.30 wachten totdat we op de afgesproken plek moesten zijn. Dus we gingen nog 1 keer onze favoriete wrap winkel bezoeken, maar die was nog dicht. En toen we thuiskwamen hadden we een berichtje dat er vertraging was. Dus toen moesten we noodgedwongen weer lekker in het zonnetje zitten en hebben we een hele leuke middag met zn tween gehad. Want de vertraging liep op tot 16.30. En wij waren lekker melig. En toen om 17.00 zagen we de auto aankomen met Kyle en Josee erin :D. Vanaf hier gaat de roadtrip verder wat weer in het volgende verhaal te lezen is. Dus to becontinued, met een kleijn tipje van de sluier. Amerika is echt mooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi.

• 14 Oktober 2014 - 09:38

Mama:

Jullie kunnen ook bij mij op de bank slapen hoor, drank in overvloed dus geen probleem. Denk wel dat jullie tussen alle drankfestijn door daar meer mee maken dan hier. De foto's van de watervallen waren in ieder geval geweldig. Nog veel plezier verder.

• 14 Oktober 2014 - 10:53

Johan Leushuis:

Tessa en Flip, luister niet naar je moeder hoor. Op de bank slapen bij haar kun je altijd nog doen en drank kun je overal kopen. Laat je zo'n mooi avontuur niet ontnemen, je maakt het waarschijnlijk maar eens in je leven mee. Geniet er van. Johan